Digitalt förbundsmöte 21 maj – boka in det i kalendern

21 maj 2022 arrangeras förbundsmöte för Svenska Klätterförbundet. Även denna gång samlas alla klubbar digitalt.

Svenska Klätterförbundets högsta beslutande organ är förbundsmötet, där representanter för våra 79 klubbar och våra specialidrottsdistriktsförbund fattar beslut om verksamheten. Förbundsmötet arrangeras vartannat år, och snart är det äntligen dags.

Inför förbundsmötet publiceras handlingarna här på sajten. Varje klubb har rösträtt.

Skicka in motioner

Tänk på att du och din klubb har möjlighet att skicka in motioner till mötet – ett utmärkt tillfälle att påverka vad som sker inom svensk klättring. Motioner skickas till kansliet.

Styrelsen ska utses

I samband med förbundsmötet utses förbundets styrelse för de kommande två åren. Styrelsen är vårt beslutande organ mellan våra förbundsmöten. Vill du engagera dig eller vet du någon som skulle passa? Kul! Kontakta gärna valberedningen via mejl.

Nuvarande förbundsstyrelsen på en träff i Kullaberg. I maj väljs en ny styrelse för Svenska Klätterförbundet. Foto: Lars Lindwall