Klättring i Sverige 2023 | Svenska Klätterförbundet

Verksamhetsberättelsen ”Klättring i Sverige 2023” är klar. – Vi är glada över att ännu en gång kunna göra verksamhetsberättelsen så lätt att ta till dig. För självklart vill vi att alla ska veta hur mycket fantastiskt som händer inom svensk klättring, säger Janna Askenberg, kommunikationsansvarig på Svenska Klätterförbundet.

”Årets höjdpunkt var utan tvekan att fira 50 år som Svenska Klätterförbundet. Klättrare och klubbar hängde på klippor hos och med fem jubilerande klätterklubbar; vilken fest! Härligt att få lära mer om historien och höra skrönorna från de som var med förr. 2023 var ett år fullt av utbildningar, tävlingar, rådgivning och träffar. Vi gläds åt den positiva utvecklingen med medlemstillväxt, stort intresse för våra mästerskap och en ny klubb. Tillsammans samlar klubbarna fler än någonsin och anmälningarna till våra mästerskap slog återigen rekord. Fantastiskt!”.

Så inleder Emma Borggrén-Franck, Svenska Klätterförbundets generalsekreterare, Klättring i Sverige 2023. Vill du läsa vidare om allt som hände i förbundet under förra året? In och läs. Verksamhetsberättelsen skickas även till alla klubbar i tryckt form.

Klättring i Sverige 2022 (verksamhetsberättelse)

Klättring i Sverige 2021 (en kortversion av verksamhetsberättelsen)

Omslaget, Klättring i Sverige 2023. På bilden syns ordförande Lollo Blomberg och styrelseledamot Martin Hjälle. Bilden tog Emma Svensson under Sthlm Climbing Festival.