Klättring i Sverige 2022 | Svenska Klätterförbundet

Medlemsantalet i de förbundsanslutna klubbarna slog nytt rekord förra året. Landets 82 klubbar samlade hela 15409 medlemmar! Läs mer i vår verksamhetsberättelse ”Klättring i Sverige 2022”.

Klicka på bilden för att läsa verksamhetsberättelsen i pdf-format.

I Klättring i Sverige, verksamhetsberättelsen för 2022, berättar förbundet om hur aktiviteten sprudlade förra året, såväl i många klubbar som på förbundskansliet. Svenska Klätterförbundet genomförde verksamhet för drygt 12 miljoner, vilket nästan är en dubblering av omsättningen på sex år.

Extra krut lades i rapporten på de fokusområden som klubbarna har valt att peka ut i den strategiska planen: Access, anläggning, elit och utbildning.

Verksamhetsberättelsen har även skickats ut till klubbarna som en tryckt broschyr. Varje klubb har fått varsitt exemplar.

Vill du blicka tillbaka till 2021? Det året verksamhetsrapport finns här, och här finns kortversionen Klättring i Sverige 2021.