Här är klätterförbundets nya styrelse

Åsikter i följande text är skribentens och inte Svenska Klätterförbundets.

En ny styrelse valdes på Svenska Klätterförbundets förbundsmöte under lördagen. Lollo Blomberg valdes till förbundsordförande för åren 2022-2024. – Jag är så tacksam för förtroendet, säger hon.

Svenska Klätterförbundets styrelse för åren 2022-2024, där Lollo Blomberg (längst ner till vänster) är ordförande.

Svenska Klätterförbundets förbundsmöte för 2022 genomfördes under lördagen. Ett trettiotal ombud från ungefär lika många klubbar var representerade för att fatta beslut om SKF:s framtid. Mötet genomfördes digitalt, precis som 2020, med Jakob Beijer som ordförande.

Som bekant för många tackade Truls Neubeck för sig efter fem år som förbundets ordförande. Tidigare vice ordförande Lollo Blomberg valdes till ordförande på förbundsmötet.

Här är hela den nya styrelsen:

Förbundsordförande: Lollo Blomberg, Stockholms Klätterklubb

Sex ledamöter och två suppleanter:
– Anette Andersson, Åredalens Klätterklubb (omval)
– Frida Holstad, Solna Klätterklubb (omval)
– Adam Herring, Nacka Värmdö Klätterklubb (omval)
– Martin Hjälle, Höglandsklättrarna Eksjö Klätterklubb (omval)
– Ola Segnestam Larsson, Stockholms Klätterklubb (omval)
– Åsa Eliasson, Bohusläns Klätterklubb (nyval)
– Bobby Ong, Göteborgs Klätterklubb (nyval)
– Marcus Loewen, Bohusläns Klätterklubb (nyval)

Lollo Blomberg kommenterar:
– Det känns väldigt roligt och jag är så tacksam för förtroendet. Det kommer bli både spännande och lärorikt men säkert också utmanande i en ny roll. Samtidigt känner jag en stor trygghet i hur vi arbetat under tidigare mandatperioder med att skapa tydliga processer, roller och samverkan, säger hon.

Presentationer av de valda styrelsemedlemmarna finns här och här.

Ombuden valde att anta den strategiska plan som styrelsen föreslog för de kommande två åren, vilken finns publicerad här på klatterforbundet.se. Den som vill veta mer om besluten under mötet hänvisas till att läsa det protokoll som publiceras så snart det är justerat.