Klättring i Sverige 2021 | Svenska Klätterförbundet

Svenska Klätterförbundet hade ett fantastiskt 2021, med möten mellan klättrare, utbildningar och rekordmånga anmälningar till mästerskapen – pandemin till trots. I ”Klättring i Sverige 2021” har vi samlat urval från verksamhetsrapporten – statistik och ett axplock av minnesvärda händelser.

Klättring i Sverige 2021 är enkel att läsa direkt där du är – precis just nu. Klicka bara på bilden.

Klättring i Sverige” är ett nytt grepp från Svenska Klätterförbundet. En snabb sammanfattning av delar av förbundets verksamhet, enkel att scrolla och ta del av. I årets pilotupplaga finns bland annat ett reportage om SM i Luleå, en text om klätterträffen i Bohuslän och information om Accesskampanjen ”Sju sätt att göra rätt”.

– Vi hoppas att fler ska få upp ögonen för vår organisation och det vi gör för svensk klättring tillsammans med våra klubbar. ”Klättring i Sverige 2021” innehåller en hel del bilder och en blandad information från såväl anläggning och access, som tävling och utbildning, säger Janna Holmqvist, kommunikatör på Svenska Klätterförbundet.

Den som har varit med ett tag vet att SKF varje vår gör en sammanställning av året före. Det är ett förhållandevis omfattande dokument, med en hel del siffor och många informationspunkter. Verksamhetsrapporten är viktig. Den är ett historiskt dokument som samlar såväl erfarenheter som historier, siffror och statistik från Klättersverige och förbundets verksamhet.

– Den är väldigt läsvärd, men långt ifrån alla upplever sig ha tid att dyka in i den. Av det skälet valde vi att göra något nytt, ett mjukare dokument som är mer i stil med en tidning, säger Janna Holmqvist.

Klättring i Sverige 2021 kan ses som ett tillägg till verksamhetsrapporten. Den har tryckts i hundra exemplar och skickats till alla förbundsanslutna klubbar. Självklart finns den att tillgå i digital form även här på klatterforbundet.se.

Vill du även se verksamhetsrapporten för 2021? Klicka här, så kommer du rätt.