Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Tränarutbildning, nivå 3 FLYTTAD

2 oktober, 2021 - 3 oktober, 2021

2000 SEK

Utbildningen kommer att flyttas till 2021, vi letar ett nytt datum och publicerar inom kort!

Är du engagerad i klubbens barn- och ungdomsverksamhet? Vill du lära dig mer om klättring för unga? Öka din kunskap om träning, träningstips, klätterövningar, gruppskapande aktiviteter, din roll som ledare och hur du motiverar de unga att stanna inom idrotten! Eller se det som en personlig utveckling – din egen klättring kommer också att påverkas.

Tränarutbildning Nivå 3 riktar sig till dig som genomfört Klätterförbundets tidigare utbildningar och är en erfaren ledare för organiserad klättring och vill ta nästa steg i sin utbildning mot tränare för klättrare på hög nivå.

Ur innehållet:
– Prestationsklättring
– Behovsinventering
– Rörelseanalys
– Fördjupning av klätterteknik, taktik och analysmetodik
– Visualisering
– Träningsplanering för prestationsklättring

Utbildningen innehåller både teoretiska och praktiska moment. Mer information kommer i välkomstbrev efter anmälan. Välkommen!

OBS! Detta är en pilotutbildning vilket innebär att utbildningen är under slutrevidering av Tränarkommittén. För deltagarna innebär det att vi kan efterfråga ännu mer feedback än vanligt samt att priset är sänkt.

När? UNDER BESLUT. Utbildningen genomförs under två helger med paus för praktik och övning.

Vad? Läs om innehållet i Klätterförbundets utbildningar.

Förkunskapskrav: Rött kort. Du skall ha genomfört Klätterförbundets tränarutbildning Nivå 1 + Nivå 2.

Välkommen med din anmälan på Idrottonline senast 3 september 2021

I samband med din anmälan vill vi att du betalar in deltagaravgiften 2000:-

Din betalning bekräftar din anmälan och utgör din plats i turordningen om inte alla anmälda skulle få plats. Om du själv får förhinder efter sista anmälningsdatum kan vi endast betala tillbaka om vi kan fylla platsen med en annan deltagare, och då mot en administrationsavgift.

Frågor? Kontakta Patrik Blom på 08-699 65 24, patrik.blom@klatterforbundet.rf.se

Start:
2 oktober, 2021