Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Seminarium, sport- & klippinstruktörer

15 oktober, 2021

1200 SEK

Seminariet är för dig som är auktoriserad klätterinstruktör sport eller klippa. Seminariet är även för aktiva bergsguider som vill återaktivera sin instruktörslicens. Ni får en länk till separat anmälan på mail.

Din licens är giltig i 3 år efter din examination och kräver kontinuerligt medlemskap i förbundsansluten klätterklubb. För att förnya licensen efter tre år går du på ett instruktörsseminarium, som klätterförbundet anordnar. Har du inte haft möjlighet att gå innan din licens går ut, får den ligga vilande i två år, under vilka du inte får agera som instruktör, men går du på seminarium inom de två åren aktiverar du din licens.

Var:
Idrottens Hus i Stockholm
När: 15 oktober på plats, och digital föreläsning 11 oktober.
Ansvarig: Oskar Brodén, Johanna Wernqvist

Program:
11 oktober: Föreläsning digitalt, kl. 18.00-21.00.
15 oktober: Fysisk träff på Idrottens hus i Stockholm kl. 09.00-17.00

Ur innehållet:
– Uppdateringar i normerna
– Riskhantering – hur gör vi och hur lär vi ut det?
– Jobba i bergen utomlands – vad gäller?
– Skiljer sig sättet att arbeta mellan bergsguider och klätterinstruktörer?

Anmälan: .
Anmäl dig  HÄR.

VIKTIGT – Din anmälan är giltig när betalningen är gjord och du är medlem i förbundsansluten klätterklubb, samt är auktoriserad instruktör. Sista inbetalningsdag  11 september 2021. Ingen återbetalning vid avbokning efter anmälningstidens slut.

Har du frågor hör av dig till eva.rimnas@klatterforbundet.rf.se

Datum:
15 oktober, 2021