Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

JSM Boulder 2021

18 september, 2021

Solna Klätterklubb bjuder tillsammans med BLX Bouldering Club och Svenska Klätterförbundet in dig att delta i Svenska Juniormästerskapen i bouldering, den 18 September 2021, i Solna i Stockholm.

För aktuell information, se Solna Klätterklubbs hemsida. Tävlingen genomförs i den nyöppnade klätterhallen på taket till Mall of Scandinavia. Vi utlovar en riktigt bra tävling med roliga och utmanande problem.

Se finalen live på Svenska Klätterförbundets YouTube!

OBS! Uppdatering gjord, läs nedan
Förhållningstider (kan komma att ändras)
Registrering (vid ingången till BLX Boulder plan 4)

Ungdom B 07:00
Ungdom A 10.00
Juniorer 12:30

Isolering Senast

Ungdom B 07:15
Ungdom A 10.15
Juniorer 12:45

Finaler

Ungdom B 16:00
Ungdom A 18.00
Juniorer 20:00

Starttider

Startlista. Kan komma att ändras med kort varsel inför tävlingen, se Solna klätterklubbs hemsida för senaste informationen

Övrig Information

Efter man har tävlat klart i kvalet vill vi att man lämnar klätterhallen då det är begränsningar på hur många som får vara i lokalen. Resultat kommer att sättas upp i registreringen i entren till hallen samt på Olearys och på Solna Klätterklubbs hemsida.

Ta gärna med hänglås för att låsa in era personliga saker i omklädningsrummen, inga väskor eller personliga tillhörigheter ska ligga i klätterhallen.

Publik

Vi kommer att ordna en tv skärm på takterassen där viss publik kommer tillåtas och man kan se kameror från boulder hallen. Vi kommer tillåta viss publik under finalerna på takterassen, för att komma in i hallen så gör man detta enligt BLX Boulder Clubs entreregler, information hittar ni här: https://www.blx.rocks/

Vi önskar dock att ni i störta möjliga mån inte är inne i hallen under kvalet utan väljer att titta på Olearys.

Streaming

Finalerna streams på Svenska Klätterförbundets YouTube

Kvalet kan ses hos Olearys i Mall of Scandinavia och enbart där. Gäst som ej vill äta buffé har möjlighet att se stream på skärmar i eventcentret. Dessa platser går ej att boka.

Harvard Hall, förbokning med förbetalning 199kr för No. 1 Buffet

Serveras från 12:00 -22:00

Bokas via mos@olearys.se uppge referens Junior SM Bouldering, Förnamn, Efternamn, Epost, Telefonnummer

Länk för betalning skickas ut därefter visar gästen bekräftelse sms på betalning vid Entrén.

COVID-19

Vi kommer inte tillåta någon att tävla som är sjuk och har förkylningssymtom eller feber.

Dina skyldigheter

Du har ett personligt ansvar för att skydda dig själv och andra mot spridningen av covid-19. Särskilt viktigt är att du skyddar personer i riskgrupper mot smitta. Stanna hemma vid symtom på covid-19.

Gällande Corona restriktioner

Nationella råd – Krisinformation.se

Coronapandemin: Detta gäller just nu

Mall of Scandinavia, Stjärntorget 13 C, 169 79 Solna

6 Klasser för JSM tävlingen + Kids

Youth-B: Flickor och Pojkar födda 2007-2006

Youth-A: Flickor och Pojkar födda 2005-2004

Junior: Flickor och Pojkar födda 2003-2002

Kids: Flickor och Pojkar (19 september)

Tävlingsformat

Kval
Anpassat IFSC On-sight, 5 problem, 4 minuter klättertid, 4 min vilotid

Final
Anpassat IFSC On-sight, 6 klättrare, 4 problem, 5 minuter klättertid, 5 min vilotid

Registrering

Senast 31 augusti via denna länk: https://forms.office.com/r/pkXMW2H1w8 (registreringen innehåller nu även klass för Kids).

Kostnad för deltagande är 300 kronor och betalas till Solna Klätterklubb på BG: 5829-8985 eller via Swish: 1231403609. Ange JSM samt fullständigt namn vid inbetalningen. Gruppbetalning kan ordnas för klubbar.

För medlemmar i Solna Klätterklubb betalar klubben avgiften.

Ansvariga

Tävlingsledare: Marcus Kern
Huvuddomare: Henrik Wåhlin
Huvudledbyggare: Emmanuel Sanchez Zapata
Ledbyggare: Nikken Daniels, Bjørn Arnel Iisager och Luka Muzar
Assisterande Ledbyggare: Marte Håkonstad Bråten & Samuel Wingårdh

Vill du hjälpa till som funktionär? Anmäl ditt intresse här: https://forms.office.com/r/thBVaEEFry.

Bil

BLX ligger i Mall of Scandinavia och nås från alla avfarter från E4 och E18. Följ skyltning mot Arenastaden, Friends Arena och Mall of Scandinavia.

Köpcentrumet har 3 700 parkeringsplatser inomhus. Som besökare har du gratis parkering i max två timmar, därefter kostar parkeringen 30 kr per påbörjad halvtimme. Maxtaxa 400kr/dygn.

Tåg

Från Stockholm Centralstation: ta pendeltåg mot Uppsala, Upplands väsby eller Märsta. Kliv av vid Solna station och följ skyltarna mot Friends Arena och Mall of Scandinavia.

Flyg

Från Arlanda flygplats: ta pendeltåg mot Södertälje Centrum, kliv av vid Solna station och följ skyltarna mot Friends Arena och Mall of Scandinavia.

Från Bromma flygplats: ta tvärbanan mot Alviksstrand, vid hållplats Norra Ulvsunda (3 min), byt till tvärbanan mot Solna station.

Från Solna station är det en kort promenad (ca 20 min) till Mall of Scandinavia.

Hotell

Quality Hotel Friends ligger nära MoS och erbjuder specialpris på logi inklusive frukost.

Pris per rum
Enkelrum: 649 kr
Dubbelrum: 818 kr
Hotellrum bokas via: reservations.friends@choice.se eller 08-705 70 00