Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Breddelitläger – Halmstad

26 augusti, 2022 - 28 augusti, 2022

Svenska Klätterförbundets tränarkommitté bjuder in tävlingssugna ungdomar födda 2003–2009 till ett träningsläger för att förbättra tävlingsvana och att skapa god gemenskap mellan klättrare.

När: Vi startar lägret kl 18.00 fredagen den 26 augusti och slutar på söndagen den 28 augusti kl 16.00.

Var: I Halmstad Klätterklubbs lokal på Slottsmöllan i Halmstad.

För vilka: Lägret är för er som är födda mellan 2003–2009, är medlem i en klätterklubb och som redan tävlar på nationell nivå eller som vill börja tävla.

Pris: 200 kr per deltagare, klubben kommer att faktureras.

Innehåll: Vi kommer under lägret att köra en tävlingssimulering och genomgång av tävlingsklättring, mentala aspekter av tävling samt specifika träningspass inriktade mot tävling och massa mer med elittränarna och SKF-utbildarna Axel Hultqvist, Johan Andersson och Per-Ola Nilsson.

Boende: På hårt underlag i nära anslutning till klätterhallen.

Transport: Vi behöver eventuellt hjälpas åt att transportera oss mellan boende och träning.

Mat: Frukost/lunch/middag ordnas på lägret. Mat ordnas av ledare + klubbansvariga ledare på plats.

Hjälpledare: Varje klubb ordnar minst en ledare per var 5:e deltagare. Ledarna hjälper under lägret till med att hålla reda på ”sin” grupp, såväl allmänt som med matlagning. Vi uppmuntrar klubbens tränare att vara med som ledare då det kommer bli mycket lärorikt även för dem.

Platser: Det finns begränsat antal platser, max 50 deltagare. Maxantal per klubb är 8 ungdomar.

Anmälan: Klubbanmälan sker direkt till patrik.blom@klatterforbundet.rf.se. Ange klubb, namn + ledares kontaktuppgifter.

Start:
26 augusti, 2022