Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Tränarträffen 2021

27 november, 2021 - 28 november, 2021

Välkomna till Tränarträffen 2021!

Efter ett års uppehåll är det äntligen dags för årets tränarträff. Den 27-28 november kör vi en fullspäckad helg i Halmstad Klätterklubbs lokal. Årets tema är rörelseglädje!

Träffen fokuserar på hur vi lär ut olika tekniker och rörelseglädje till de vi tränar. För att lära ut klätterteknik måste du själv förstå hur olika tekniker går till och när dessa ska användas på bästa sätt. Förutom föreläsningar satsar vi i år på många praktiska pass där ni som tränare får öva på att analysera hur problem och leder kan klättras på bästa sätt.

Föreläsare är Harry Denanto, Emma Hawke, Hanna Lif och Axel Hultqvist.

Anmälan: Anmäl dig här! – Senast 30 oktober

När: 27-28 november 2021, anmälning senast 30/10.
Tider: 09.00-16.00 båda dagarna.
Arrangör: Svenska Klätterförbundets Tränarkommitté
Värd: Halmstad Klätterklubb
För vem: Alla tränare, oavsett nivå
Kostnad: 200 kr
Vad ingår: Fantastiska föreläsningar/workshops med temat rörelseglädje. Fika, lunch båda dagarna och massor med klättring!
Avbokning: Anmälan är bindande.
Inställande: Vid för få anmälda kommer träffen eventuellt att ställas in. Därutöver kommer vi ställa in om vi anser att corona-läget inte är hållbart och/eller om nya rekommendationer införs som påverkar förmågan att arrangera.

Covid-19: I pandemi-tider ställs extraordinära krav som arrangör och deltagare på arrangemang. KOM IHÅG: Det ligger ett stort personligt ansvar för eget agerande. Håll avstånd! Kom inte till tränarträffen om du har symptom!

Frågor patrik.blom@klatterforbundet.rf.se

Start: