Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Lavinföreläsning i Stockholm

26 november, 2022 - 13:00 - 14:30

Lördagen den 26 november bjuder Svenska Klätterförbundet och Naturvårdsverkets lavinprognoser in till en kostnadsfri föreläsning om laviner i Gotlandssalen på Södermalm i Stockholm.

Föreläsningen riktar sig till dig som är klättrare och toppturare och som vill lära dig mer om att söka och tolka information om lavinfara.

Kvällens föreläsare är Karin Trolin. Hon har tillbringat större delen av sin yrkeskarriär i bergen i Skandinavien och Nordamerika, till stor del med att bedöma snöförhållanden och lavinfara. Karin är klätterinstruktör, skidpatrullör och jobbar vintertid med att leverera Naturvårdsverkets nationella lavinprognoser.

Anmäl dig här senast 26/11.

När: 26 november
Tid: 13.00-14.30
Arrangör: Svenska Klätterförbundet tillsammans med Naturvårdsverket
Plats: Gotlandsgatan 44, en trappa ner. Hiss finns. T-bana: Skanstull, uppgång Allhelgonagatan. Med buss 3 eller 4, hållplats: Skanstull.
För vem: Alla som vill lära sig mer om att söka och tolka lavinfara.
Kostnad: Gratis.
Avanmälan: Avanmäl dig om om du får förhinder, så vi kan erbjuda någon annan din plats.

Datum:
26 november, 2022