Laddar Evenemang

Instruktörsseminarium Simonsberget, Tunaberg

1 juni - 2 juni

1500 SEK

Seminariet är för dig som är auktoriserad klätterinstruktör (inomhus, sport, klippa, is) och eller bergsguide SBO.

Din licens är giltig i tre år efter din examination och kräver kontinuerligt medlemskap i förbundsansluten klätterklubb. För att förnya licensen efter tre år deltar du i ett instruktörsseminarium som Svenska Klätterförbundet anordnar. Har du inte haft möjlighet att gå innan din licens går ut, får den ligga vilande i två år, under vilka du inte får agera som instruktör. Är du med på ett seminarium inom de två åren aktiverar du din licens.

Ansvariga: Krister Jonsson SBO, Eva Rimnäs SKF

Program ej helt fastställt. Praktiska övningar, clinics utifrån pedagogiskt perspektiv ute på klippan, där vi lär av varandra, dag 1,
uppstyrd klättring  som bestäms av arrangören, dag 2.

Anmäl dig HÄR

VIKTIGT! Din anmälan är giltig när betalningen är gjord. Du måste vara medlem i förbundsansluten klätterklubb och vara auktoriserad instruktör. Kolla gärna ditt medlemskap INNAN du anmäler dej. Nytt år 2024 glöm inte att uppdatera ditt medlemsskap. Detta seminarium ger en aktiv licens t.o.m 2027 år.
Tack!

Sista anmälan är 1 maj 2024. Ingen återbetalning vid avbokning efter anmälningstidens slut.

Har du frågor? Hör av dej till eva.rimnas@klatterforbundet.rf.se.

Start:
1 juni