Laddar Evenemang

Förbundsmöte 2024

2 juni - 09:00 - 14:00

Välkommen på Svenska Klätterförbundets förbundsmöte

Förbundsmötet är förbundets högsta beslutande organ. Här beslutas om förbundets inriktning de två kommande åren. Det är medlemsklubbarna som röstar och därmed beslutar om vilken väg förbundet ska gå och vilka aktiviteter som ska göras för att nå dit.

Mötet genomförs fysiskt. Här finns information om mötet, anmälan, dokument och annat.

Vem är med på mötet?

Svenska Klätterförbundets stadgar reglerar vem som ska vara med på förbundsmötet. Så här säger stadgarna: ”Förbundsmöte består av ombud för medlemsföreningarna. Ombud skall vara medlem i den förening som företräds, och får inte företräda mer än en medlemsförening. Ombud får inte vara ledamot av förbundsstyrelsen. Medlemsförening får sända ett ombud för varje röst men kan låta ett ombud representera mer än en röst. Ombud skall medföra fullmakt från sin förening. I fullmakten skall ombudets rätt att utöva rösträtt anges. Medlemmar i SKF:s föreningar är välkomna att närvara vid förbundsmötet”.

Datum:
2 juni