Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Digitalt instruktörseminarium

26 februari - 4 mars

SEK1000

Svenska Klätterförbundet auktoriserar instruktörer i disciplinerna inomhus, sport, klippa och is. Minst vart tredje år behöver du som auktoriserad instruktör gå på ett fortbildningsseminarium i Svenska Klätterförbundets regi för att behålla din auktorisation. Detta är för våra auktoriserade instruktörer: inomhus, sport, klippa och is (gäller ej våra assisterande instruktörer).

Vi har förlängt tiden som din licens blir aktiv vid ett digitalt seminarium till 2 år. Detta seminarium ger en aktiv licens t.o.m 2026. Vi har även höjt arvodet till 1000 sek för att kunna höja nivån på seminariet med att tex ta in föreläsare vid båda tillfällen.
Detta är alltså ett digitalt möte som innefattar två tillfällen á 3 timmar, kvällstid med en hemuppgift däremellan.

Program:
26 februari
har vi med oss Per Calleberg, biolog, legitimerad psykolog, klättrare och tidigare klätterinstruktör. Per kommer att hålla en föreläsning om olika typer av rädslor och hur vi som instruktörer och klättrare kan tänka kring hur vi hanterar, förebygger, och förbereder oss inför dessa.
Hemuppgift mellan tillfällena.

4 mars får vi besök av Steve Long: författare, klättrare, lärare, internationell bergsguide, samt president för UIAA Training Commission. Han pratar om vad UIAA och deras training commission gör, vad han själv arbetar med och vad som kan vara bra dig som klätterinstruktör att känna till om UIAA och annat.

Var: Teams eller Zoom digitalt.
När: 26 februari & 4 mars, 18.00-21.00
Kostnad: 1000 kronor. Betalas till Svenska Klätterförbundet vid anmälan, med kort eller Swish.
Ansvarig: Sami Ylinen

Anmäl dig  HÄR.

VIKTIGT, nytt år! Kontrollera ditt medlemskap innan din anmälan, så att du är medlem i en förbundsansluten klätterklubb. Anmälan är inte är giltig förrän anmälningsavgiften är betald. Sista inbetalningsdag är 1 februari. Ingen återbetalning vid avbokning efter anmälningstidens slut.

Har du frågor hör av dig till eva.rimnas@klatterforbundet.rf.se.

Start:
26 februari