Representera Klätterförbundet i Yosemite

Scott Wilson, East Buttress 5.10b, El Capitan, 2012 International Climbers Meet, Yosemite Valley. Foto Andrew Burr.
Nu har du chansen att göra pilgrimsresan till en av klättringens heliga platser – Yosemite. Klätterförbundet söker en ambassadör till American Alpine Clubs 2019 International Climbers’ Meet.
Vi söker nu två klubbmedlem som vill representera Sverige på träffen. American Alpine Club har arrangerat träffen årligen i 12 år. I år hålls träffen 13 – 19 oktober och innehåller bland annat clinics, frivilliga utbildningar, måltider, bra häng och möjlighet att klättra med lokala klättrare. Klätterförbundet står för deltagaravgiften för den utvalda representanten. Avgiften täcker mat, boende, clinics och lokala transporter. Deltagarna står själva för resa till Yosemite samt eventuella personliga utgifter på plats.
Vänta inte – ansök på en gång. Fyll i formuläret och glöm inte att motivera varför just du är en bra ambassadör för Klätterförbundet – https://forms.gle/JpvQb3pAk7PPw5BJ9.  Vi vill ha din ansökan senast 27 juni. Besked om vilka som får representera Klätterförbundet ges i början av juli.
I juninumret av tidningen Bergsport kan ni läsa en artikel av Anna von der Marvitz från Umeå Klätter och Högfjällsklubb som var en av Klätterförbundets representanter på träffen 2018. Tidningen Bergsport är en tidning av klättrare för klättrare. Juninumret skickas inom kort ut till Klätterförbundets medlemmar.

Kriterier från American Alpine Club

Applicants should have intermediate or advanced level experience with:
Placement and removal of protection
Multi-pitch rope management
At least two years of technical rock climbing
The ability to follow sustained 5.8 granite

Kriterier från Klätterförbundet

Representanten förbinder sig att rapportera från träffen med text och bilder till Bergsport/bergsport.se så snart som möjligt efter hemkomst.
Klätterförbundet förbehåller sig rätten att inte utse några representanter om vi inte finner några lämpliga kandidater bland de sökande. Det är upp till American Alpine Club att slutgiltigheten godkänna vilka som får delta i träffen.