BMC International Summer Climbing Meet 2019

Poto: Dave Rudkin
Vill du representera Svenska Klätterförbundet på BMC’s internationella träff 12-19 maj i norra Wales? BMC’s internationella träffar är det perfekta sättet att uppleva brittisk tradklättring och träffa klättrare från hela världen.
Det brittiska klätterförbundet, BMC, arrangerar varje år en internationell träff som samlar klättrare från hela världen. Träffen växlar mellan vinter och sommar och marknadsför klättring i Storbritannien med dess unika etik och tradition. I maj är det dags för nästa träff.
Träffen hålls på Ynys Ettws, the Climbers’ Club Hut, vid Llanberis Pass, norra Wales. Som gäst får du en all inclusive klättervecka – BMC förser dig med allt från mat till klätterpartner. För att få ut det mesta av klättringen blir du tilldelad en brittisk värdklättrare med utmärkt kännedom om klättringen i området.
Filmen nedan är förra gången BMC arrangerade sin internationella träff i norra Wales.

Arrangören kräver att alla deltagare har minst två års erfarenhet av ledklättring på naturliga säkringar – du ska kunna lägga dina egna och ta bort andras säkringar.
Det enda vi kräver av dig är att du medlem i en förbundsansluten klubb och är en god representant för Klätterförbundet samt att du skriver en rapport från veckan som vi kan publicera i Bergsport. Anmäl dig genom att fylla i formulären i länken –  vi vill ha din anmälan senast den 28 januari. Klätterförbundet står för din deltagaravgift, resor till och från Cornwall tillkommer.