Representera Klätterförbundet i Yosemite

Foto American Alpine Club.
Nu har du chansen att göra pilgrimsresan till en av klättringens heliga platser – Yosemite. Klätterförbundet söker en ambassadör till American Alpine Clubs 2018 International Climbers’ Meet,
Klätterförbundet har fått en inbjudan till American Alpine Club International Climbers Meet i Yosemite 7 – 14 oktober 2018.
Klätterförbundet söker nu två klubbmedlem som vill representera Sverige. Klätterförbundet står för deltagaravgiften för den utvalda representanten. Avgiften täcker mat, boende, clinics och lokala transporter. Deltagarna står själva för resa till Yosemite samt eventuella personliga utgifter på plats. Som motprestation vill Klätterförbundet bara att du rapportera från träffen med text och bilder till Bergsport/bergsport.se
Vänta inte – anmäl dig på en gång. Vi vill ha din ansökan senast 20 juni.
Kriterier från American Alpine Club
Experience with placement and removal of protection, multi-pitch rope management, at least two years of technical rock climbing, and the ability to follow sustained 5.8 granite (Yosemite rating scale) is mandatory.