JNM boulder

resultat boulder

Ta fram kalendern och planera in en boulderfest i Göteborg i början av maj.
Kviberg Klätterklubb, Halmstad Klätterklubb och Svenska Klätterförbundet arrangerar SM och JNM i boulder den 6-7 maj.
JNM i boulder är öppen för dig som är medborgare i ett nordiskt land, född 1998-2003 och medlem i ditt lands klätterförbund.
Information in English
Mer information om SM hittar du här.
När: 6-7 maj.
Var: Klätterdomen, Göteborg

Klasser
  • Juniorer, flickor/pojkar, födda 1998 – 1999
  • Youth A, flickor/pojkar, födda 2000 – 2001
  • Youth B, flickor/pojkar, födda 2002 – 2003
Anmälan

Svenska deltagare anmäler sig till JNM genom att betala in 350 kronor till Kvibergs Klätterklubbs bankgiro 5865-5127. Ange JNM, namn, födelseår och Klätterklubb på inbetalningen.
Övriga nordiska deltagare anmäler sig till sitt respektive Klätterförbund.
Kvibergs Klätterklubb vill ha din anmälan senast den 1 maj. Anmäler du dig efter 1 maj höjs priset till 450 kronor.
OBS – det är inte möjligt att ställa upp i både SM och JNM.

Mer information

Kviberg Klätterklubbs hemsida finns mer information om schema, organisation, anmälan och boende.
Frågor om JNM skickas till tavling@kvibergsklatterklubb.se.

Information in English

Welcome to the Junior Nordic Boulder Championship in Gothenburg. Prepare yourself for a weekend packed with high level climbing!
The Swedish Boulder Championship will be held at the same dates and venue. It will not be possible to participate in both competitions.
When: May 6-7.
Where: Klätterdomen, Göteborg

Rules

Qualification: EYC rules, 6 problems
Finals: IFSC onsight

Registration

Participants from outside Sweden registrates to their national federation.

Classes

• Juniors: 1998 – 1999
• Youth A: 2000 – 2001
• Youth B: 2002 – 2003

Questions

Provisional program and more information is available on Kviberg Klätterklubb’s webpage.
Send your questions to tavling@kvibergsklatterklubb.se.