BMC International Summer Climbing Meet 2017

Klättrare på andra standplatsen på Doorpost, Bosigran (HS). Foto Masa Sakano.
Vill du representera Svenska Klätterförbundet på BMC’s internationella träff 13-20 maj i Cornwall? BMC’s internationella träffar är det perfekta sättet att uppleva brittisk tradklättring och träffa klättrare från hela världen.
Det brittiska klätterförbundet, BMC, arrangerar varje år en internationell träff som samlar klättrare från hela världen. Träffen växlar mellan vinter och sommar och marknadsför klättring i Storbritannien med dess unika etik och tradition. I maj 2017 är det dags för nästa träff.
Träffen hålls på Count House i Cornwall, en 200 år gammal byggnad på toppen av Cornwall’s finaste granitklippa, Bosigran. Som gäst får du en all inclusive klättervecka – BMC förser dig med allt från mat till klätterpartner. För att få ut det mesta av klättringen blir du tilldelad en brittisk värdklättrare med utmärkt kännedom om klättringen i Cornwall.
Arrangören kräver att alla deltagare har minst två års erfarenhet av ledklättring på naturliga säkringar – du ska kunna lägga dina egna och ta bort andras säkringar.
Det enda vi kräver av dig är att du medlem och en god representant för Klätterförbundet samt att du skriver en rapport från veckan som vi kan publicera i Bergsport. Anmäl dig här –  vi vill ha din anmälan senast den 9 januari. Klätterförbundet står för din deltagaravgift, resor till och från Cornwall tillkommer.