Nu startar höstens utbildningar

barn och ungdomsledar-utbildning-malmö
Kul barn-och ungdomsträning. Foto: Julie Gilbert Astely
Är du engagerad i klubbens barn- och ungdomsverksamhet? Vill du lära dig mer om klättring för unga? Öka din kunskap om träningstips, klätterövningar, gruppskapande aktiviteter, din roll som ledare!
Nu är hösten här och med det så rullar ledarutbildningarna igång igen. Den tionde till elfte oktober är du välkommen till Barn & ungdomsledarutbildning nivå 1. Utbildningen hålls i Malmö Klätterklubbs lokaler och är riktad mot dig som är eller vill bli klubbtränare. Har din klubb planer på att starta upp ungdomsverksamhet så passa på att anmäl dig till den utbildning. Information om utbildningen och anmälan hittar du i vår utbildningskalender.
Har du ingen möjlighet att gå utbildningen i Malmö? Klätterförbundet söker nu efter klubbar som vill vara värdar för kommande utbildningar. Så om det inte passar denna gång har ni möjlighet att få hem en utbildning till just er klubb. Skicka intresseanmälningar och frågor till kansliet@klatterforbundet.se.