Hundratalet besökare på lyckad breddträff i Östersund

Fullt drag i Östersunds Klätterklubbs hall. Foto: Johanna Wernqvist
I helgen genomförde Östersunds Klätterklubb i samarbete med Klätterförbundet en lyckad och välbesökt breddträff.
I helgen arrangerades det två intressanta träffar i Östersund. I samband med klubbarnas nationella träff anordnade Östersunds Klätterklubb i samarbete med Klätterförbundet en breddträff.
Intresset var stort hos allmänheten för att komma och prova på klättringen med Östersunds Klätterklubb. Prova-på klättringen var planerad till Frösön strax utanför centrala Östersund men fick i sista stund flyttas inomhus då en envist regn hade parkerat sig över Östersund.
Intresset var även stor hos media. P4 Jämtland gjorde ett inslag inför träffen, Östersunds-posten var på plats och skrev en artikel.  Även SVT var på plats under söndagen och gjorde ett inslag.