Inspirera andra, bilder efterlyses!

Klätterförbundet jobbar på en ny hemsida och nu söker vi hjälp från er medlemmar. Vill du smycka nya hemsidan med någon eller några av dina bilder och inspirera andra klättrare? Klart du vill! Och du kan vinna fina priser på köpet!
klatt_01_besk
Vi behöver bilder från alla typer av klättring för att illustrera hela spektrat av svensk klättring och högfjällssport. Så kom igen nu, ta en stund och gå igenom ditt digitala arkiv och skicka in bilder till oss. Här följer en lista med exempel på vad vi söker bilder till:

• Kilsäkrad klättring klippa
  • Sportklättring klippa
  • Bouldering utomhus
  • Alpin klättring sommar
  • Alpin klättring vinter
  • Big Wall-klättring
  • Skidalpinism
  • Tävlingsklättring
  • Tävling skidalpinism
  • Sportklättring inomhus
  • Bouldering inomhus
  • Klätterträning (t ex campus eller fingerbräda)
  • Klätterprylar
  • Klätterkurser
  • Klätterläger
  • Bilder på berg, sommar som vinter
  • Närbilder på händer, fötter och utrustning är också av intresse
  • Andra bilder som illustrerar glädjen och lusten till klättring och högfjällssport. Var kreativ!

Och kom ihåg, vi vill ha bilder på både killar och tjejer, unga som gamla.
Alla som skickar in bilder är med i vår tävling där vi lottar ut följande:

Skicka dina bilder till kansliet@klatterforbundet.se senast 30 mars
(om du vill vara med i utlottningen alltså, vi tar givetvis mer än gärna emot bilder kontinuerligt även efter 30 mars).
Skriv ”Bilder hemsidan” i ämnesraden och ange dina kontaktuppgifter i mailet. Det går bra att skicka flera bilder i en zipfil. Bilderna ska vara i jpg-format och storleken ska vara minst 1500 pixlar på bredden.
Villkor: Svenska Klätterförbundet är en ideell, icke-kommersiell organisation och har inte möjlighet att betala för bildmaterialet. Bilderna du skickar måste vara dina egna, det vill säga att du har upphovsrätten till dem. Vi förutsätter att det är du som skickar in bilderna som är fotograf.
Vi förbehåller oss rätten att kunna använda bilderna i den tryckta tidningen Bergsport samt i andra förbundssammanhang, om behovet skulle uppstå. SKF har endast dispositionsrätt till bilderna och har inte rätt att hantera bilderna på andra sätt än som angetts utan ditt medgivande. Vi kommer till exempel aldrig att upplåta bildmaterialet för publicering i andra medier.