Verksamhetsutvecklare med föreningsfokus sökes (ANSÖKNINGSSTOPP)

TACK VARE STORT INTRESSE SÄTTER VI NU STOPP FÖR FLER ANSÖKNINGAR. TACK FÖR VISAT INTRESSE!

Svenska Klätterförbundet består av 80 klätterklubbar som samlar 14 500 klättrare. Tillsammans utgör de basen för en snabbt växande och mångsidig verksamhet vars syfte är att stödja och utveckla all typ av klättring och skidalpinism. Förbundets verksamhet fokuserar på fyra områden: Access, Utbildning, Elit och Anläggning.

Klätterförbundet är inne i en spännande fas där verksamheten behöver återstartas efter pandemin och vidareutvecklas i takt med omvärldens förändringar. Utveckling av vår verksamhet utifrån föreningarnas och klättrarnas behov är avgörande för att vi ska nå våra strategiska mål och nå nya målgrupper. Till kansliet söker vi därför dig som har erfarenhet av föreningsliv och verksamhetsutveckling och som vill använda dina kunskaper för att stärka svensk klättring.

Klätterklubbarna är ideella föreningar som drivs och styrs av ideella krafter. En viktig del i ditt arbete blir att tillsammans med klubbar och klättrare utveckla ny verksamhet som uppfyller och överträffar befintliga och nya klättrares behov och önskemål.

För att lyckas i arbetet behöver du självständigt kunna leda och strukturera projekt, ha kunskap om idrottsrörelsens föreningsliv, vara en god kommunikatör samt bra på att samarbeta med olika personer och aktörer. Ett särskilt fokus blir att bidra till ökad verksamhet genom digitalisering av utbildningar och annat material. Den önskade aktiva föreningsutvecklingen innebär att nya arbetsuppgifter uppstår under vägen, så vi tror att du särskilt gillar och utmanas av förändring och utveckling. Du kommer i de flesta fallen jobba ihop med andra på kansliet. På så vis får du tillgång till mycket kunnande och kontakter. Du behöver alltså inte själv vara expert på klättring, även om du såklart får vara det.

Arbetsuppgifter

• Leda och genomföra ett flertal nya utvecklingsprojekt. Till exempel skapa en digital utbildningsplattform, få fler medlemmar i förbundet etcetera.
  • Vidareutveckla och bistå i pågående verksamhet och projekt. Till exempel uppskalning av tränarutbildningar, prova på-verksamhet, läger etcetera.
  • Ansvara för föreningsutveckling och kontakt med klätterklubbar.
  • Stödja klätterklubbar i de projekt de vill genomföra som återstartsprojekt efter pandemin.
  • Bistå i handläggning av bidragsansökningar från klubbar.

Kvalifikationer

• Minst tre års arbete med liknande arbetsuppgifter.
  • Erfarenhet av projektledning, processledning eller verksamhetsutveckling.
  • Kunskap om föreningsliv och idrottsrörelsen.
  • Erfarenhet av utbildningsplattformar, digitalisering, systemstöd och medlemsrekrytering är meriterande.

Om arbetsplatsen och tjänsten

Kansliet består i dagsläget av fyra områdesansvariga, en utbildningsadministratör och en generalsekreterare (GS). Vi ser gärna sökande med annan bakgrund än befintlig personal för att på så sätt berika kansliets erfarenheter, perspektiv och idéer.

Anställningen är en visstidsanställning om 100 procent med start så fort som möjligt, till och med 2022-12-31. Möjlighet finns att tjänsten förlängs eller blir en tillsvidareanställning. Vi sitter i fina lokaler vid Skanstull i Stockholm, har kollektivavtal, flextid, sex veckors semester och tillämpar individuell lönesättning.

Skicka ett personligt brev och CV till ansokan@klatterforbundet.se senast 2021-09-12. Intervjuer sker löpande. Ange när du kan börja i din ansökan.

Frågor om tjänsten kan ställas till generalsekreterare Emma Borggrén-Franck