Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Tränarutbildning Nivå 1, Falun

22 oktober, 2022 - 23 oktober, 2022

SEK2000

Är du engagerad i klubbens barn- och ungdomsverksamhet? Vill du lära dig mer om klättring för unga? Öka din kunskap om träningstips, klätterövningar, gruppskapande aktiviteter, din roll som ledare och hur du motiverar de unga att stanna inom idrotten! Eller se det som en personlig utveckling – din egen klättring kommer också att påverkas.

Tränarutbildning Nivå 1 riktar sig till dig som vill vara eller redan är ledare för organiserad klättring för barn och unga.

Ur innehållet:
– åldersanpassad klättring med hänsyn till barns och ungdomars utveckling
– ledarskap och kommunikation
– skadeförebyggande träning
– upplägg av pass och termin
– idrottens organisation och stödfunktioner

Utbildningen innehåller både teoretiska och praktiska moment. Mer information kommer i välkomstbrev efter anmälan. Välkommen!

När: 22-23 oktobet 2022

Var: Mono Loco, Falun.

Vad: Läs om innehållet i Svenska Klätterförbundets utbildningar här.

Förkunskapskrav: Grönt kort. Du skall ha genomfört SISU:s Introduktionsutbildning för tränare innan kursen, klicka här för att börja! Den är helt webbaserad och tar ca 2-3 timmar att genomföra. Diplom för genomförd utbildning skickas till eva.rimnas@klatterforbundet.rf.se innan utbildningen.

Välkommen med din anmälan HÄR. Sista anmälningsdag är 22 september 2022.

I samband med din anmälan betalar du din deltagaravgift på 2000 kronor, eller meddelar oss om den ska faktureras via din klubb.

Din betalning bekräftar din anmälan och utgör din plats i turordningen om inte alla anmälda skulle få plats. Om du själv får förhinder efter sista anmälningsdatum kan vi endast betala tillbaka om vi kan fylla platsen med en annan deltagare, och då mot en administrationsavgift.

Frågor? Kontakta Eva Rimnäs, eva.rimnas@klatterforbundet.rf.se.

Start:
22 oktober, 2022