Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Tränarutbildning Nivå 1 – Bohuslän

12 februari, 2022 - 13 februari, 2022

Tränarutbildning Nivå 1 – Bohuslän

Är du engagerad i klubbens barn- och ungdomsverksamhet? Vill du lära dig mer om klättring för unga? Öka din kunskap om träningstips, klätterövningar, gruppskapande aktiviteter, din roll som ledare och hur du motiverar de unga att stanna inom idrotten! Eller se det som en personlig utveckling – din egen klättring kommer oxå att påverkas 😉

Tränarutbildning Nivå 1 riktar sig till dig som vill vara eller redan är ledare för organiserad klättring för barn och unga.

Ur innehållet:
– åldersanpassad klättring med hänsyn till barns och ungdomars utveckling
– ledarskap och kommunikation
– skadeförebyggande träning
– upplägg av pass och termin
– idrottens organisation och stödfunktioner

Utbildningen innehåller både teoretiska och praktiska moment. Mer information kommer i välkomstbrev efter anmälan. Välkommen!

När: lördag 12 februari – söndag 13 februari 2022

Var: Brodalen Bohusläns Klätterklubb,

Vad: Läs om innehållet i Klätterförbundets utbildningar här.

Förkunskapskrav: Grönt kort. Du skall ha genomfört SISUs Introduktionsutbildning för tränare innan kursen, klicka här för att börja! Den är helt webbaserad och tar ca 2-3h att genomföra. Diplom för genomförd utbildning skickas till eva.rimnas@klatterforbundet.rf.se  innan utbildningen.

Välkommen med din anmälan på Idrottonline senast 12 januari 2022

Kursen är fulltecknad men du kan fortsatt anmäla dej till reservlistan

I samband med din anmälan vill vi att du betalar in deltagaravgiften 2000:-

Din betalning bekräftar din anmälan och utgör din plats i turordningen om inte alla anmälda skulle få plats. Om du själv får förhinder efter sista anmälningsdatum kan vi endast betala tillbaka om vi kan fylla platsen med en annan deltagare, och då mot en administrationsavgift.

Frågor: Kontakta Eva Rimnäs, eva.rimnas@klatterforbundet.rf.se

Start: