Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Klätterträff i Göteborg

29 april, 2022 - 12:00 - 1 maj, 2022 - 17:00

Climb In ♡ #viklättrar

Klätterträff i Utby, Göteborg, under valborgshelgen.

Svenska Klätterförbundet hakar på Göteborg Klätterklubbs årliga tradition Climb In. Vi är på plats och erbjuder clinics och en träff inför förbundsmötet, för de ombud som är anmälda. Såväl styrelse som kansli är på plats. GKK ordnar klättring för barn och en massa annat roligt.

Mer information om schemat hittar ni via Göteborgs Klätterklubb, som uppdaterar i ett event på Facebook.

Clinics arrangeras av våra auktoriserade instruktörer. Dessa är kostnadsfria, men anmälan krävs på plats. Varje clinic har sex platser.

Lördag, 10.30-12.30

1. Avrostning topprepsankare (nivå grundkurs)
2. Säkerhet kring sportklättring
3. Jamklättring, topprep

Lördag, 14.00-16.00

1. Jamklättring, topprep
2. Standplats, multipitch (fortsättningskurs)
3. Enklare hissar från räddningskurs 1

Söndag, 10.00-12.00

1. Jamklättring, topprep (reserverad för organisationen Ninja)
2. Standplats, multipitch (fortsättningskurs)
3. Enklare hissar från räddningskurs 1

Tältmöjligheter finns och är okej under anvisat område den här helgen. Klubben tänder grillar tänds vid 18, både fredag och lördag. Vi på SKF hoppas att så många klättrare som möjligt passar på att utforska Göteborgsklättringen denna helg. Läs gärna mer om Utby, som är riktigt stort, på 27Crags. Vi rekommenderar även en koll på Accessdatabasen.

Du som är ombud och ska delta i förbundsmötet, anmäler dig här. Viss reseersättning utgår.

Du som ”bara” vill klättra behöver inte anmäla dig. Vi ses på plats!

Martin Meyerman, auktoriserad instruktör, klättrar i Utby. Foto: Martin Gustafsson

I Utby finns såväl bouldering som tradklippor. På bilden syns Martin Meyerman och David Näsvall. Foto: Martin Gustafsson

Start:
29 april, 2022 - 12:00