Svenska Klätterförbundet samarbetar med AjaBajaCancer

Svenska Klätterförbundet och klätterklubbar i Lund, Linköping, Lerum, Umeå och Stockholm har inlett ett samarbete med AjaBajaCancer. Tack vare samarbetet får familjer som lever med barncancer testa klättring.

Tack vare engagemang från fem klätterklubbar erbjuds klättring till ett antal familjer.

Varje månad lottar organisationen AjaBajaCancer ut presentkort till olika aktiviteter. Sedan en tid tillbaka finns klättring med i utbudet, då fem klubbar erbjuder ett klättertillfälle vardera varje månad under våren.

Det är Linköpings KK, Lerums KK, Skånes KK, Solna KK och IKSU Klättring som står för såväl kostnaden som för arrangemanget när det är dags. Just de klubbarna är utvalda då de verkar på orter med barncancersjukhus.

– Vi på förbundet koordinerar det. Det känns viktigt att kunna ge lite glädje till ett syskon, eller en familj, som har en mörk vardag, säger Andreas Gustafsson, marknadsansvarig på Svenska Klätterförbundet.

Erbjudandet gäller under våren och riktar sig till familjer med barn som både är under behandling och färdigbehandlade. Är din familj intresserade? Läs gärna mer hos AjaBajaCancer.