Vinn repsäck från La Sportiva – tyck till om hållbarhet och klättring

Svenska Klätterförbundet lyfter hållbarhet på agendan. Nu vill förbundet veta vad du som klättrare vill se högst på priolistan. Fyll i vår enkät och ta chansen att vinna en schysst repsäck och en stor kritpåse från La Sportiva.

Ta chansen att framföra din åsikt och vinna en repsäck eller en stor kritpåse från La Sportiva.

Svenska Klätterförbundet utför en analys för att förstå vilka hållbarhetsområden som bör prioriteras inom ramen för förbundets verksamhet.

En viktig del i arbetet är att fånga upp vad du som klättrare tycker att Svenska Klätterförbundet ska prioritera.

Enkäten tar bara några minuter att besvara, och du hittar den här. Glöm inte att uppge kontaktuppgifter för att delta i utlottningen av repsäcken och kritpåsen.

Har du frågor? Kontakta gärna Svenska Klätterförbundets projektledare Andreas Gustafsson.

FAKTA/Hållbarhet

• Hållbarhet handlar om att säkerställa att våra behov inte äventyrar framtida generationers möjlighet att tillgodose sina behov.
  • Ofta förknippar vi hållbarhet med frågor som klimat och miljö, men begreppet är mycket bredare. I hållbarhet omfattas allt ifrån klimatpåverkan och biologisk mångfald till inkluderande samhällen och rättvisa arbetsförhållanden.