Parakurs för tränare och instruktörer i september

Bohusläns Klätterklubb bjuder in tränare och instruktörer till ”Kompentenskurs i paraklättring”. Kursen pågår under en dag och riktar sig till dig som vill instruera personer med funktionsvariationer.

Kursen med fokus på paraklättring riktar sig till både tränare och instruktörer. Foto: Kasper Sjöö/Nacka Värmdö Klätterklubb

Konceptet för dagen är utarbetat av Norges Klatreforbund. Kursen har en teoretisk och praktisk del och allt kursmaterial kommer att finnas på svenska.

Kursledare är Siren Greve. Hon har varit med och tagit fram kursen i Norge och utbildar tränare och instruktörer innom paraklättring.

Frågor? Kontakta klubben direkt på barn@bohuskk.se.

Var? Bro Boulder, Mellberg 111, 45494 Brastad
När? 24 september, 15.00-21.00. Kursen pågår i sex timmar, plus två timmar självstudier före kursen.
Krav? Medlemskap i klätterklubb ansluten till Svenska Klätterförbundet. Deltagarna måste ha fyllt 16 år och ha erfarenhet av säkring på topprep och led.

Kursavgift om 1000 kronor accepteras vid anmälan. Den återbetalas sedan till deltagare som närvarar hela kursen.

Anmälan sker till barn@bohuskk.se. Ange ”Kompentenskurs Paraklättring” i ämnesraden och uppge följande i ditt mejl: Namn, adress, klätterklubb.

Litteratur samt ytterligare information kommer per e-post efter anmälan.