Jobba på SKF? Vi söker en projektledare på deltid (75 procent)

Svenska Klätterförbundet består av 80 klätterklubbar som samlar 13 000 klättrare. Tillsammans utgör de basen för en snabbt växande och mångsidig verksamhet vars syfte är att stödja och utveckla all typ av klättring och skidalpinism. Förbundets strategiska plan fokuserar på utveckling för klubbar och klättrare inom fyra områden: access, utbildning, elit och anläggning.

Klätterförbundet är inne i en spännande fas där verksamheten utvecklas i snabb takt. På förbundet jobbar 10 personer och arbetet leds av generalsekreteraren (GS). För 2022 har vi beviljats medel för flera större projekt och för att klara av att genomföra dessa så behöver vi stärka upp kansliet med en projektledare på 75 procent. Vi söker dig som gillar och kan projektledning och som vill använda dina kunskaper för att utveckla svensk klättring.

För att lyckas i arbetet behöver du självständigt kunna leda och strukturera projekt, ha kunskap om idrottsrörelsens föreningsliv, vara en god kommunikatör samt bra på att samarbeta med olika personer och aktörer. Inom projekten kommer du att jobba ihop med andra på kansliet. På så vis får du tillgång till mycket kunnande och kontakter. Du behöver alltså inte själv vara expert på klättring, även om du så klart får vara det.

De större projekt du kommer att leda är:
Upptäck uteklättring (anordna uteklättring ihop med klubbar på 10 platser runt om i landet)
Klättring på schemat (ordna utbildningar för idrottslärare på flera platser i Sverige)

Du kommer även att bistå och stötta i andra pågående projekt och större arrangemang samt hjälpa till med projektansökningar för 2023. Exempel på pågående projekt är digital utbildningsplattform, vidareutveckla och filma utbildningsmaterial, nationell klätterträff, träningsläger, medlemsrekrytering med mera.

Arbetsuppgifter

1. Leda, genomföra, kommunicera och rapportera projekten ”Upptäck uteklättring” och ”Klättring på schemat”.
  2. Leda och vidareutveckla arrangemang och mindre projekt.
  3. Administration kopplad till projekten.
  4. Bistå med projektledarkompetens i pågående verksamhet och projekt.

Kvalifikationer

Minst två års arbete med liknande arbetsuppgifter.
Erfarenhet av projektledning.
God skribent och kommunikatör.
Meriterande med kunskap om föreningsliv, idrottsrörelsen, rekrytering, rörlig kommunikation samt videoproduktion.

Om arbetsplatsen och tjänsten

Anställningen är en visstidsanställning om 75 procent med start så fort som möjligt, till och med 2022-12-31. Möjlighet finns att tjänsten förlängs. Resor inom Sverige förekommer.
Vill du jobba mer eller mindre, längre tid eller fakturera genom eget företag? Sök ändå! Är du rätt person så kan vi sannolikt anpassa oss efter dina önskemål.

Kansliet består i dagsläget av fyra områdesansvariga, en föreningsutvecklare, en utbildningsadministratör samt GS. På annan ort finns även tre deltidsanställda coacher. Vi ser gärna sökande med annan bakgrund än befintlig personal för att på så sätt berika kansliets erfarenheter, perspektiv och idéer. Vi sitter i lokaler på Södermalm i Stockholm, har kollektivavtal, flextid, möjlighet till distansarbete, sex veckors semester och tillämpar individuell lönesättning.

Skicka ett personligt brev och CV till ansokan@klatterforbundet.se senast 2022-02-03. Intervjuer sker löpande. Ange när du kan börja i din ansökan.

Frågor om tjänsten kan ställas till generalsekreterare Emma Borggrén-Franck, emma.borggren@klatterforbundet.rf.se, 08-699 65 23. För mer information om Svenska Klätterförbundet se www.klatterforbundet.se.