#viklättrar Bohuslän – vilken succé det blev

Vår klätterträff #viklättrar Bohuslän lockade över 70 klättrare till Brodalen på västkusten. Vi på klätterförbundet är glada att vi blev fler än förväntat – vi får ladda för ett ännu större event nästa gång.

Vi har i dagarna fått ett gäng grymt fina bilder från klättraren och fotografen Pim Shaitosa, som förgyller vårt arkiv med bilder från klätterträffen och Bohuslän. Tack snälla, Pim, för att du ställer upp för förbundet.

Vi vill med ett bildsvep tacka Bohusläns Klätterklubb och och alla andra som hjälpte oss att göra träffen exakt så rolig, positiv och lärorik som vi hade tänkt oss. Tack även till Petzl som var med och arrangerade clinics (tack Hannes, Nikki och Said för grymma insatser) och Lena på Villa Bro för fantastisk gästfrihet. I övrigt: Ingen nämnd, ingen glömd – ni är alla lika viktiga.

Du som missade träffen, som arrangerades i slutet av september, misströsta inte. Det blir fler tillfällen, säkert både i Bohuslän och på andra platser i landet.

Här ser ni ett axplock av Pims bilder:

Vid registreringen på lördagen delade vi ut goodiebags från Petzl och t-shirtar för träffen.
Eva Rimnäs tog emot klättrarna och svarade på alla upptänkliga frågor.
Said Belhaj var pepp på sin clinic för dagen: förberedelser och träning inför onsight och redpoint.
Auktoriserade instruktören Nikki Hammarström höll i en superpopulär clinic med enklare räddningsövningar.
Nikki in action – på marknivå.
Fokus, fokus, fokus. En hel del erfarenhetsutbyte skedde under klätterträffen – lyx att få nörda in sig med 70 likasinnade.
Bohusläns klippor – wow!
Clinic med Said Belhaj.
Bra fokus!
… och så lite klättring utan rep. I Bohuslän finns allt.
En till bara. Wow!
Villa Bro, en fantastisk plats att bo på. Till vänster syns Bro Boulder – Bohusläns Klätterklubbs egna klätterhall.