Jakob Beijer, ny tillförordnad generalsekreterare

Styrelsen har utsett Jakob Beijer till tillförordnad generalsekreterare och vikarie för Emma Borggrén-Franck under hennes föräldraledighet. Jakob kommer att vikariera från och med mitten av augusti och ett drygt år framåt.
Jakob kommer senast från ett uppdrag inom fackföreningsrörelsen och har tidigare bland annat arbetat med folkbildning, ledarutveckling samt påverkansarbete. Jakob har ett långt ideellt engagemang som skidlärare inom Friluftsfrämjandet, men har de senaste åren mer och mer vridit sitt fokus mot topp-tursskidåkning.
Jakobs arbetsuppgifter kommer främst bli att fortsätta det utvecklingsarbete som Emma har initierat, tillsammans med styrelsen och kansliet.
– Det är med en stor glädje och med ett stort mått av ödmjukhet som jag har tackat ja till uppdraget att verka som tillförordnad generalsekreterare för Klätterförbundet under ett drygt år. Jag är ingen klättrare (ännu) så jag har mycket att lära mig, både om klättring och om verksamhet inom Riksidrottsförbundet, men jag hoppas att mina erfarenheter från olika delar av civilsamhället ska komma väl till pass, säger Jakob Beijer.